Hoe om te gaan met een taxibedrijf

Taxi Vught

Een taxi is een handig voertuig om klanten te ontmoeten of om een groep mensen naar een bestemming met een bepaalde bestemming te vervoeren. Het is niet nodig dat de groep samen zit, maar de cabine sedan heeft ruimte voor slechts twee personen tegelijk. De passagier kan voorin of achterin zitten en de bestuurder kan overal voorin of achterin de cabine zitten.

Cabines kunnen worden gekocht of gehuurd met of zonder chauffeur. Er zijn gewoonlijk twee zitplaatsindelingen: 1) In Transit (waarbij de persoon weer op de zitplaats aankomt) en 2) In Lease (waarbij de persoon aan het eind van de rit het voertuig verlaat). Bij In Lease wordt het gehuurde voertuig teruggebracht naar het oorspronkelijke punt waar de persoon een koopcontract heeft ondertekend of werd gehuurd.

Wanneer twee personen tegenover elkaar zitten, leidt de bestuurder het gesprek naar de kribbe van het voertuig, waar zij kunnen praten of met wie zij naar een bepaalde bestemming willen reizen.

Met of zonder chauffeur, de taxi rijdt tussen deze gebieden.

In Transit is er een duidelijke, goed aangegeven route naar de bestemming, en er wordt veelvuldig gestopt bij servicegebieden; tenminste om de weg te vragen en bagage aan te schaffen enz. Zodra iedereen als passagier aan de beurt is geweest, wordt de ritprijs betaald en wordt het voertuig weer aan de kant van de weg gezet. De openbare busdiensten, vooral in de steden, zijn zeer efficiƫnt. Er zijn frequente bussen en verschillende routes die naar de meeste bezienswaardigheden in een stad of in de omgeving daarvan leiden.

In Lease:

– Een voertuig leasen met een vooraf overeengekomen tarief;

– De passagiersborden bevinden zich in het passagierscompartiment en het is bijzonder belangrijk dat men het geldende tarief overeenkomt, aangezien elke passagier het door de busmaatschappij vermelde tarief zal moeten betalen;

– Er zijn geen verboden vormen van overstappen;

– Er zijn geen rijen voor de betaling van de ritprijs;

– Er zijn geen passagiersmonopolies;

– De busmaatschappij kan het busrooster aanpassen aan de behoeften van de studenten, om de bezetting op te vangen;

– De busmaatschappij heeft volledige controle over het voertuig en houdt rekening met de persoonlijke omstandigheden van de passagier;

– De passagier ontvangt een volledige terugbetaalbare borgsom binnen een bepaalde termijn, indien een passagier niet reist zoals aangegeven door de busmaatschappij.

– Indien een overstap wordt geweigerd, kan de busmaatschappij het contract voor een andere bus opzeggen, afhankelijk van het busrooster op het moment dat de overstap wordt geprobeerd.

Bepalen wie onder een bepaald reiscontract valt, kan ingewikkeld worden. Verschillende busmaatschappijen voeren verschillende polissen, die over het algemeen verschillende regels en voorwaarden voor dekking bevatten. De meeste staten hebben hun eigen bepalingen die door de federale wetgeving worden vervangen. Het volgende kan helpen bij het oplossen van klachten van klanten:

1. Is de busmaatschappij een directe vervoerder? Dat wil zeggen dat het bedrijf meerdere haltes en routes exploiteert? Zo ja, dan zijn alle gedekte bussen gedekt, ongeacht wie de reis begint.

2. Is de busmaatschappij een makelaar-Toevoegt een andere laag van bescherming voor u, want als het voertuig mechanische problemen of mechanische storing krijgt, kunt u worden voorzien van vervangende bus kosten.

3. Is de busmaatschappij een agent of Rover? Dit is nuttig als het busbedrijf rechtstreeks de pendeldienst verzorgt.

4. Is de busmaatschappij al dan niet een agent? Zo niet, dan zijn alle gedekte bussen makelaarloos, en wordt de voertuigdienst uitgevoerd door een agent

Bovenstaande factoren zouden u moeten helpen bij het oplossen van de klachten van uw klanten. Indien u van oordeel bent dat uw busmaatschappij niet aan uw behoeften voldoet, en u uw rechten als volle dochteronderneming van de moedermaatschappij wenst uit te oefenen, moet u het passende buscontract hier hebben voor u het voertuig in bezit neemt. In noodgevallen hebt u het recht het contract te annuleren, het voertuig aan de makelaar terug te geven en/of andere alternatieven te zoeken, zoals alternatief vervoer. Uw verhaalsmogelijkheid in deze situaties is hetzelfde: een klacht indienen bij de Federal Bus Transportation Authority (Ffecta). Afhankelijk van waar u woont, zijn er nog andere mogelijkheden: stadsbestuur, bureau van de procureur-generaal voor consumentenbescherming, en/of rechtshandhaving op de luchthaven.

Als adviseur van wagenparkexploitanten en dienstverleners bent u belangrijk voor de beslissing van een overheidsinstantie of het busbedrijf al dan niet als agent moet blijven optreden. Overweeg daarom dit standpunt: als u tevreden en comfortabel bent met de huidige agentregelingen, behoud dan het contract, onderhandel over verbeterde voorwaarden (bv. alcohollevering enipatie) om een boodschap aan de agent te sturen. Neem binnen een maand contact op met Ffecta om definitieve acties te bepalen. De meeste grote busmaatschappijen zullen panelen hebben die vereisen dat u zich abonneert op aanvullende diensten (meestal jaarlijks) om de contractdiensten voort te zetten. Mocht de maatschappij het contract stopzetten, dan is uw enige andere optie het zoeken naar een andere passagiersvervoerder.

Related Post

RijlessenRijlessen

  Voor de meeste leerlingen vormen de theorietest en de praktijkervaring het grootste deel van hun opleiding tijdens het leren rijden. Hoewel theorie minder met rijden te maken heeft en

TaxichauffeursTaxichauffeurs

Department of Transportation Miljoenen mensen kopen jaarlijks een taxi omwille van zijn flexibiliteit, capaciteit en hoge kwaliteit. Taxichauffeurs moeten ook professionals zijn en een volledige vergunning hebben, en veel taxifabrikanten