auto-motor

Hoe maak je een auto schoon?

New car detailing

Stap 1: De eerste stap zou “OTAPrep” genoemd kunnen worden. OATPrep zal de lak reinigen zodat deze klaar is voor het polijsten. Het maakt niet uit of uw auto al schoon is of niet. Deze stap verwijdert oliën, waxresten, vingerafdrukken en verontreinigingen waardoor de lak veilig en klaar is om te worden gepolijst.

Stap 2: De tweede stap zou “PI bots” kunnen worden genoemd. Pium oxide Briancon surmise coat (528) en fairent Suit (oadoc Larco) gecombineerd worden dan aangebracht op de relevante gebieden met behulp van een nat schuurproces en vervolgens in de vorm van fijne nevel, wordt gespoten op de lak en Areas klaar voor het polijsten.

Stap 3: De derde stap zou “ifier” kunnen worden genoemd en is de meest betrokken procedure bij het detailing van een auto. Bij dit onderdeel wordt gebruik gemaakt van een assortiment reinigers, conditioners en smeermiddelen die de afwerking van de auto zullen verbeteren. De verschillende reinigingsmiddelen die worden gebruikt, hangen af van de staat van de lak die wordt gereinigd, de beschikbaarheid, de beschikbaarheid en het merk van de producten die worden gebruikt. Dorpels, bumpers, buitenspiegels, deurdoppen, motorkap, het uitvoeren van de facelift zullen allemaal worden gereinigd met behulp van verschillende reinigingsmiddelen in verschillende stadia om de beste resultaten te garanderen.

Stap 4: Na de reiniging met verschillende reinigingsmiddelen wordt het exerbiltratieproces (HHO of door water aangedreven spoeling) uitgevoerd. HHO is een combinatie van waterstof en zuurstof, en wordt gebruikt als katalysator om te helpen bij het polijsten van het lakwerk. Dit verwijdert alle verontreinigingen en verontreinigende stoffen die tijdens het reinigen in de lak zijn terechtgekomen.

Stap 5: Na het spoelen wordt de kant-en-klare Wet Sanding gebruikt. Dit produceert een aantal lichte natte schuurkrassen terwijl het over het oppervlak van de lak gaat, waarbij verontreinigingen en deeltjes van de lak worden verwijderd, zodat deze zo glad mogelijk wordt.

Stap 6: De laatste natte schuurgang is nodig om de procedure af te ronden. Hierbij wordt een nauwkeurig patroon van nat schuren verkregen dat cirkelvormige dunne krassen over het oppervlak van de auto veroorzaakt, waardoor het zeer moeilijk te verwijderen is.

Stap 7: Nadat de dorpels volledig zijn gepolijst, wordt een poging ondernomen tot galvaniseren (met behulp van een chemische oplossing, meestal een fosforzuur) om al deze nieuw verworven lakproducten op de auto te bevestigen.

Stap 8: Nadat de galvanisatie is voltooid, is de grondlaag verfproductenAan te brengen op het absolute minimum aantal onderdelen, overeenkomstig de aanbevelingen van de fabrikant.

Stap 9: De laatste spoeling wordt gemaakt met water. Dit levert de metallic grondlaag op en is een natte ‘Sprite’ die helpt om de nieuwe lakproducten op de auto te laten versmelten. Er worden verschillende kleuren, tinten en schakeringen gekozen zodat de verschillende delen van het lakwerk met de juiste kleuren kunnen worden gespoten.

Stap 10: De laatste “protect-a-rushes” worden dan gebruikt om het nieuw verworven lakwerk te beschermen gedurende een korte periode terwijl de nieuwe op silica gebaseerde lakproducten in het lakwerk uitharden. Dit zorgt ervoor dat geen enkel lakwerk zich volledig kan zetten zonder bescherming en in feite moet alles wat niet door het schild wordt bedekt, worden verwijderd zodra het werd aangebracht ter voorbereiding van de volgende stap.

Lees meer:
Interior detailing 
Leer reparatie auto